Gebruikers van het Wmo- en leerlingenvervoer in Noordoost Fryslân zijn tevreden. Dit blijkt uit het tevredenheidsonderzoek dat Jobinder eind vorig jaar heeft gedaan onder bijna 3.000 reizigers. Wmo-reizigers geven het vervoer een 8,1 en gebruikers van het leerlingenvervoer geven een 7,5.

De klantvriendelijkheid van de chauffeurs, de netheid van de taxi, de website en het ouderportaal voor leerlingenvervoer scoren hoog. Een verbeterpunt is de communicatie vanuit de mobiliteitscentrale, waar vragen van reizigers binnen komen. Andries Bouwman, wethouder van Tytsjerksteradiel en voorzitter van het bestuur van Jobinder, is blij met dit resultaat: ‘Elk jaar onderzoekt Jobinder de tevredenheid van de gebruikers. De beoordeling is nog niet eerder zo hoog geweest. De resultaten zijn een compliment aan alle medewerkers van Jobinder.’

Wat vooral uit het onderzoek naar voren komt, is de positieve beoordeling van de chauffeurs. Zowel vriendelijkheid, behulpzaamheid bij in- en uitstappen en rust en sfeer in de taxi bij leerlingenvervoer scoren hoog. ‘De chauffeurs hebben veel verantwoordelijkheid en hebben bij het vervoer van bijvoorbeeld leerlingen een belangrijke rol als het gaat om het bieden van structuur en regelmaat,’ zegt Bouwman. In elke gemeente, waar Jobinder het vervoer verzorgt, is één chauffeur extra in het zonnetje gezet door de wethouder van de betreffende gemeente.

Sinds 2018 verzorgt Jobinder het Wmo- en leerlingenvervoer in de regio Noordoost Fryslân. Dit is in opdracht van de gemeenten Achtkarspelen, Dantumadiel, Noardeast-Fryslân, Tytsjerksteradiel, Ameland en Schiermonnikoog.

Gebruikers van het Wmo- en leerlingenvervoer in Noordoost Fryslân zijn tevreden. Vooral de klantvriendelijkheid van de chauffeurs scoort hoog. In elke gemeente waar Jobinder het vervoer verzorgt is één chauffeur extra in het zonnetje gezet door de wethouder van de betreffende gemeente.