Rit reserveren

Zeven dagen in de week staan chauffeurs voor u klaar om u naar de plaats van bestemming te brengen. Jobinder is een deeltaxi. Dat betekent dat u de taxi soms met andere mensen deelt. U bereikt uw bestemming dan niet rechtstreeks. Het is daarom verstandig rekening te houden met extra reistijd. De maximale reistijd is beperkt tot 1,5 keer de rechtstreekse reistijd. Voor korte ritten tot 10 minuten geldt een omrijdtijd van maximaal 10 minuten. U betaalt uiteraard altijd voor de kortste afstand.

Jobinder rijdt

  • zondag tot en met donderdag      tussen 07.00 uur en 00.00 uur
  • vrijdag en zaterdag                         tussen 07.00 en 02.00 uur

Reserveerlijn Jobinder

  • telefoon                      0900 40 50 (reguliere belkosten) elke dag van 06.00 uur tot 00.00 uur
                                         Als de reservering is gemaakt, vertelt de telefonist(e) aan u wat uw reis kost.
  • Jobinder Portaal       Klik hier om naar het Jobinder portaal te gaan (opent in een nieuw venster). Daarna volgt u de stappen
                                         op het scherm. Zodra u een rit hebt gereserveerd, krijgt u ter bevestiging een e-mail in uw mailbox.

Zorg dat u het nummer van uw vervoerspas bij de hand hebt. Als u reserveert kunnen de volgende vragen gesteld worden:

  • Wat is uw klantnummer? (staan op de vervoerspas)
  • Hoe laat wilt u opgehaald worden?
  • Van welke plek wilt u vertrekken (straatnaam en huisnummer)?
  • Waar wilt u naar toe (straatnaam en huisnummer)?
  • Neemt u hulpmiddelen mee zoals een rollator, rolstoel of scootmobiel?

Hoe lang van tevoren kunt u reserveren?

  • U kunt uw ritten tot drie maanden van tevoren reserveren.
  • Reserveer Jobinder zo vroeg mogelijk, maar uiterlijk 1 uur voordat u wilt vertrekken.
  • Reist u tussen 07.00 uur en 08.00 uur? Dan moet u de avond ervoor vóór 21.00 uur reserveren.
  • Reist u op vrijdag- of zaterdagavond tussen 00.00 uur en 02.00 uur? Dan moet u vóór 21.00 uur reserveren.
  • Reist u op erkende feestdagen (zoals bijvoorbeeld kerst- of paasdagen)? Dan moet u vijf werkdagen van te voren reserveren.
  • Tijdens de feestdagen kunnen afwijkende regels gelden.
  • Als het in het verkeer erg druk is, kan de medewerker van de reserveerlijn u bellen en vragen of u misschien iets eerder of later kunt worden opgehaald.

Klaar staan

U heeft een tijdstip afgesproken dat de chauffeur bij u is. De chauffeur kan maximaal 15 minuten eerder of later dan het afgesproken tijdstip komen. Staat u klaar? Dan kan de chauffeur u en anderen op tijd op de plaats van bestemming brengen. De chauffeur haalt u op bij de voordeur van uw woning of van uw bestemmingsadres.

Woont u in een zorginstelling of wooncomplex? Dan haalt de chauffeur u bij de hoofdingang op. De chauffeur begeleidt u vanaf de voordeur of de hoofdingang en helpt u bij het in- en uitstappen. 

Terugbelservice

Wilt u een seintje krijgen wanneer de chauffeur bij u in de buurt is? Dat kan! Geef het aan bij uw online reservering of geef het door aan de telefonist(e). Het telefoonnummer waarop u – vlak voor vertrek – bereikbaar bent wordt genoteerd. Ongeveer 5 tot 10 minuten voordat de chauffeur bij u is, wordt u gebeld zodat u klaar kunt staan voor de rit. Wij raden u aan om – indien mogelijk- een 06-nummer door te geven. 

Vaste rit

Wilt u regelmatig op een vaste dag en vast tijdstip naar dezelfde bestemming reizen? Dan hoeft u dit maar één keer door te geven. Let op: Op erkende feestdagen worden geen vaste ritten gereden, tenzij u daar apart om vraagt.

Prioriteitsrit

Soms moet u ergens op een bepaalde tijd zijn. Dan kunt u een prioriteitsrit boeken. U komt nooit later dan de afgesproken tijd, op de afgesproken plaats aan U kunt alleen een prioriteitsrit aanvragen wanneer u:

  • bij een officiële plechtigheid moet zijn (huwelijksinzegening, jubilea, begrafenis/crematie);
  • een religieuze viering/dienst in een religieus gebouw heeft;
  • aansluiting moet hebben op het regulier openbaar vervoer;
  • een bezoek aan de (huis-)arts of fysiotherapie brengt.

Let op: Een prioriteitsrit moet u ten minste 2 uur voor vertrektijd boeken. Dit kan alleen telefonisch. Geef bij uw reservering duidelijk de reden aan waarom u op tijd moet zijn. De telefonist(e) kijkt samen met u hoe laat u wordt opgehaald. U kunt een prioriteitsrit alleen voor de heenreis reserveren.

 

Rit annuleren

Als u een gereserveerde of een vaste rit wilt afzeggen, dan kan dat tot uiterlijk een uur van te voren. Als u de rit via de website heeft gereserveerd, kunt u deze ook via de website annuleren. Let op: De terugrit wordt ook afgemeld, tenzij u duidelijk aangeeft dat de terugrit wel door moet gaan. Heeft u zich niet afgemeld? Of zegt u de rit korter voor de afgesproken vertrektijd af? Dan wordt de ritprijs bij u in rekening gebracht.