Rit reserveren en reizen met Jobinder

Onze chauffeurs staan zeven dagen per week klaar om je van A naar B te brengen. Jobinder is beschikbaar op:

  • Zondag tot en met donderdag tussen 07.00 uur en 00.00 uur
  • Vrijdag en zaterdag tussen 07.00 en 02.00 uur

 

Hoe reserveer je een rit?

Er zijn twee manieren om een rit te reserveren:

Website

  • Via de website kun je 24 uur per dag een rit reserveren via het vervoersportaal. Na het reserveren van een rit ontvang je een bevestiging via de mail.

Telefonisch

  • Telefonisch kun je tussen 06.00 en 00.00 uur een rit reserveren via telefoonnummer: 0900 40 50 500. Zorg dat je het nummer van jouw vervoerspas bij de hand hebt.

      Bij een telefonische reservering stellen we de volgende vragen:

      • Wat is jouw klantnummer? (staat op de vervoerspas)
      • Hoe laat wil je opgehaald worden?
      • Van welke plek wil je vertrekken (straatnaam en huisnummer)?
      • Waar wil je naartoe reizen (straatnaam en huisnummer)?
      • Neem je hulpmiddelen mee zoals een rollator, rolstoel of scootmobiel?

    Rit annuleren

    Annuleer een gereserveerde rit als je er geen gebruik meer van wilt maken. Doe dit ten minste één uur van tevoren. Heb je een rit via de website gereserveerd? Dan kun je deze ook via de website annuleren. Je kunt een rit ook annuleren via het telefoonnummer: 0900 40 50 500.

    Let op: de terugrit wordt ook afgemeld, tenzij je duidelijk aangeeft dat de terugrit wel door moet gaan.

     

    Extra reistijd

    Jobinder is een deeltaxi, dit betekent dat je de taxi met andere mensen deelt. Hierdoor reis je niet rechtstreeks naar jouw bestemming, houd dus rekening met extra reistijd.

    De maximale extra reistijd is 1,5 keer de rechtstreekste reistijd. Is de reistijd van jouw rechtstreekste route 20 minuten, dan ben je maximaal 30 minuten onderweg. Voor korte ritten tot 10 minuten houden we rekening met een maximale extra reistijd van 10 minuten.

    Je betaalt altijd voor de kortste afstand en we houden rekening met speciale afspraken van bijvoorbeeld de gemeente.

     

    Wanneer reserveer je een rit?

    Je kunt een rit tot drie maanden van tevoren reserveren. Weet je al dat binnenkort een rit wilt maken? Reserveer deze dan zo vroeg mogelijk, uiterlijk 4 uur voordat je wilt vertrekken. Wanneer je korter dan 4 uur voor vertrek reserveert kunnen wij niet garanderen dat de taxi op tijd is.

    Ziekenhuisbezoek

    Als je met Jobinder naar het ziekenhuis rijdt kun je de terugrit één uur van tevoren aanvragen.

    Feestdagen

    Voor erkende feestdagen moet je minimaal vijf werkdagen van tevoren reserveren. Tijdens de feestdagen gelden afwijkende regels. Als het erg druk is kan je gebeld worden door een medewerker van de reserveerlijn of je misschien eerder of later opgehaald kan worden.

    Prioriteitsrit

    In sommige gevallen kun je een prioriteitsrit boeken. Dan arriveer je nooit later dan de afgesproken tijd op de afgesproken plaats. Je kunt en prioriteitsrit boeken wanneer je:

    • bij een officiële plechtigheid moet zijn (huwelijksinzegening, jubilea, begrafenis/crematie);
    • een religieuze viering/dienst in een religieus gebouw heeft;
    • een aansluiting moet hebben op het reguliere openbaar vervoer;
    • een bezoek aan de (huis-)arts of fysiotherapie brengt.

    Let op: boek een prioriteitsrit ten minste 2 uur voor de vertrektijd. Dit kan alleen telefonisch. Geef bij de reservering duidelijk aan waarom je op tijd moet zijn. Je kunt alleen een prioriteitsrit voor de heenreis reserveren.

     

    Klaar staan

    De chauffeur kan maximaal 15 minuten eerder of later aankomen dan het afgesproken tijdstip. Zorg dat je op tijd klaarstaat om vertraging voor jezelf en medereizigers te voorkomen. De chauffeur haalt je op bij de voordeur van jouw woning of van het bestemmingsadres. Woon je in een zorginstelling of wooncomplex? Dan haalt de chauffeur je op bij de hoofdingang. De chauffeur begeleidt je van de voordeur of hoofdingang naar de auto en helpt met in- en uitstappen.

    Seintje als de chauffeur in de buurt is

    Wil je gebeld worden als de chauffeur in de buurt is? Dat kan! Geef dit aan bij een reservering via de website of meld het bij de telefonist(e). Dan word je 5 tot 10 minuten voor de chauffeur bij je is gebeld. We raden aan om, indien mogelijk, een 06-nummer door te geven.

     

    Vaste rit

    Reis je regelmatig op een vaste dag en een vast tijdstip naar dezelfde bestemming? Geef dit door, dan plannen we deze ritten vast in. Let op: op feestdagen worden deze automatisch geannuleerd.